„Když mi bylo deset, byl Mečiar úplně všude. V televizi, na plakátech, v rozhovorech rodičů i v našich hlavách. Když jsem vyrostla, chtěla jsem zjistit, kdo to vlastně byl, kde se vzal a co udělal s námi a s naší zemí,“ vysvětluje mladá slovenská režisérka (nar. 1988). V dokumentu se vrací na Slovensko devadesátých let, do období vlády Vladimíra Mečiara. Dlouholetý populistický premiér s autoritářskými sklony souhlasil, že ve filmu vystoupí. Za jeho vlády bylo Slovensko řazeno do kategorie východoevropských mafiánských republik či symbolických Ruritánií. Je to doba, kdy tajné služby, v jejichž čele stál Mečiarův spolupracovník, unesly prezidentova syna. Film v sugestivní scéně porovnává sociální inženýrství, které před lety využíval kontroverzní slovenský premiér, s dnešními aktivitami Roberta Fica. Režisérka tak částečně předvídala současnou politickou krizi na Slovensku, která vypukla po vraždě investigativního novináře Jána Kuciaka a jeho snoubenky.
Łukasz Grzesiczak